Celebrem l’Open Data Day

El dia internacional de les dades obertes o #OpenDataDay s’ha celebrat arreu del món des del dia 5 de març amb diverses activitats encaminades a divulgar la importància de les dades per a la governança participativa, la generació de valor i l’eficiència a nivell global i local.

L’equip de dades obertes de la Diputació de Barcelona va participar a la jornada “Per una reutilització més efectiva de les dades obertes”, organitzada per Iniciativa Open Data Barcelona el 9 de març. La trobada va centrar-se a compartir coneixement i experiències sobre les dades obertes públiques disponibles i les oportunitats de reutilització, tot establint un diàleg entre les administracions i les persones reutilitzadores per millorar el seu ús efectiu.

El responsable tècnic de dades obertes de la Diputació de Barcelona, Oriol Roselló, va intervenir a la taula rodona “Oportunitats de les dades obertes de les institucions”, moderada pel consultor internacional de governança i tecnologia Carles Agustí. Durant la xerrada, Roselló va repassar, juntament amb representants de dades obertes de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Tarragona, les novetats dels portals de dades d’administracions públiques, les dades que ofereixen i les facilitats per promoure la seva reutilització.

Parlant de com afavorir la reutilització de dades, Roselló va animar totes les administracions a fer servir llicències de reutilització de domini públic, que no posen cap restricció ni condició a l’ús de les dades, com ho fa la Diputació de Barcelona a la majoria de datasets. El responsable tècnic de dades obertes va destacar la necessitat de connectar totes les dades entre elles i també amb dades externes a través del linked data i de facilitar grafs per visualitzar aquestes connexions i relacions entre les dades perquè aquestes resultin, així, més útils i fàcils de reutilitzar. Per últim, Roselló va exposar les iniciatives concretes de reutilització que ha dut a terme darrerament la Diputació de Barcelona.