Jornada sobre dades obertes i patrimoni natural

Ponència de l'Oriol Roselló, de l'equip de dades obertes de la Diba

El dia 30 de novembre va tenir lloc al Castell de Montesquiu la Jornada tècnica "Dades obertes sobre patrimoni natural: com les podem oferir i aprofitar, els municipis?", amb l'objectiu de posar en valor els beneficis que genera oferir dades obertes per als propis ajuntaments i veure, alhora, com els consistoris poden aprofitar les dades obertes sobre patrimoni natural per gestionar el territori de manera més eficient.

L'obertura de la jornada va anar a càrrec del diputat adjunt d'Espais Naturals, Jesús Calderer, i va anar seguida d'una ponència marc compartida a càrrec del responsable de Govern Obert de la Diputació, Carles Agustí i l'expert i CEO de l'empresa Desidedatum, Marc Garriga. Posteriorment es va presentar el nou portal de dades obertes de la Diputació a càrrec d'Oriol Roselló, de l'equip de dades obertes, i després es van mostrar les experiències municipals o d'àmbit de Gavà, Manlleu, l'Oficina Tècnica de Planificació i Anàlisi Territorial de la Diputació i de les dades obertes per a la prevenció d’incendis. La xerrada va acabar amb un debat amb tots els ponents.

A la jornada es va poder constatar la utilitat i la transversalitat de les dades obertes, presents a tots els sectors, i se'n va remarcar la necessitat de reutilització i d'aprofitament també per a la gestió interna dels ajuntaments o empreses.