Nou conjunt de dades: hàbits de consum i compra

S’ha afegit al portal de dades obertes de la Diputació un nou conjunt de dades: els hàbits de consum i compra dels ciutadans de la demarcació de Barcelona. Les dades d’aquest dataset han estat proporcionades per la Gerència de Serveis de Comerç, que considera essencial aportar coneixement del sector a les administracions locals, empreses, comerciants i agents interessats en el desenvolupament del comerç de proximitat a la demarcació de Barcelona.

Aquest conjunt de dades ofereix els resultats de l’enquesta d’hàbits de consum i compra a la demarcació realitzada durant el primer trimestre de l’any 2017. Els enquestats van ser els responsables de compra d’una mostra de més de 8.000 llars familiars principals o primeres residències. L’objectiu d’aquestes dades és conèixer els diferents perfils de llars i consumidors, les seves preferències, hàbits i motivacions de compra. Les dades que es recullen se centren en la valoració de l’oferta comercial als municipis i barris, les freqüències de compra i les tipologies d’establiment, l’ús d’internet i la compra de productes de proximitat, de producció ecològica i directament de productors.

El conjunt de dades sobre els hàbits de consum i compra resulta imprescindible per analitzar els fluxos, comportaments i motivacions de les llars a l’hora de realitzar la despesa en els barris, el municipi o fora d’aquest. Les dades estan disponibles en format ODS i XLSX i s’actualitzaran periòdicament.

El portal https://dadesobertes.diba.cat és un catàleg de dades públiques amb què la Diputació vol acostar les dades que produeix o recopila a tots els ciutadans i reutilitzadors (empreses, desenvolupadors, investigadors, estudiants...), de manera que aquests puguin consultar-les en diversos formats i reutilitzar-les creant, així, aplicacions o webs que aportin valor social i econòmic. A més del portal, els reutilitzadors poden fer servir la interfície de programació d’aplicacions (API) per consultar, cercar, filtrar i ordenar les dades per a nous usos i desenvolupaments.