
Per a la Gerència de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona és essencial aportar dades i coneixement del sector a les administracions locals, les empreses, els comerciants i els agents interessats en el desenvolupament del comerç de proximitat de la província de Barcelona. La generació de coneixement, i en concret el relacionat amb la demanda, es considera un instrument indispensable per desenvolupar i adaptar les polítiques sectorials actuals. L’anàlisi dels hàbits de consum i compra, en perspectiva temporal, és un baròmetre dels impactes dels canvis potencials en les polítiques del sector i de la percepció del consumidor final.
Aquesta tercera edició de l'Enquesta d’hàbits de consum i compra, elaborada els mesos d’abril i juny de 2024, s’ha fet als responsables de compra d’una mostra de 7.307 llars familiars principals o primeres residències. D’aquesta manera, s’ofereixen noves dades actualitzades del projecte que va començar el 2017, amb la primera edició, i va continuar el 2019 amb la segona edició de l'enquesta.
Cal esmentar que s’ha aplicat un filtre a les dades publicades, en les quals només apareix la informació desagregada per als municipis de més de 10.000 habitants, degut a la dimensió i rellevància de la mostra i a la preservació de la privadesa de les dades personals. Quant al fitxer corresponent al 2024, s’ha modificat la matriu «dades» per la incorporació de noves preguntes, però es manté la matriu «resultats en percentatges en horitzontal» per millorar la capacitat de creuament de les dues edicions anteriors.
L’objectiu d’aquesta anàlisi és conèixer els diferents perfils de llars i consumidors, les seves preferències, hàbits i motivacions de compra. Les preguntes s’han centrat al voltant de la valoració de l’oferta comercial als municipis i barris; les freqüències de compra i tipologies d’establiment (segmentat per categories de producte i franja horària); l’ús d’internet, i compra de productes de proximitat, de producció ecològica, directament de productor i de comerç just. Tot plegat aporta informació per analitzar els fluxos, els comportaments i les motivacions de les llars a l’hora de fer la despesa en els barris, el municipi o a fora d’aquest.
Com a novetat, aquesta edició incorpora nova informació relacionada amb l’ús dels serveis públics de consum, l’empaquetatge sostenible i els elements reutilitzables en la compra presencial, entre d'altres.
Adjunt | Mida |
---|---|
![]() | 388.51 KB |
![]() | 438.7 KB |
![]() | 296.55 KB |
Afegeix un nou comentari