Tres conjunts de dades de la Diputació de Barcelona, a les primeres posicions del rànquing de millors dades obertes

Els conjunts de dades CIDO Contractació, Emissions de gasos d’efecte hivernacle dels municipis i Xarxa d’enllumenat públic han quedat classificats entre els deu primers llocs del rànquing de millors dades obertes que ha elaborat la institució Iniciativa Barcelona Open Data. Aquests datasets de la Diputació de Barcelona ocupen la primera, segona i sisena posició de la classificació, respectivament.

El dataset CIDO Contractació democratitza l’accés a les oportunitats comercials que ofereix el sector públic, especialment a les pimes. El conjunt de dades Emissions de gasos d’efecte hivernacle dels municipis ofereix les dades d’emissions de gasos d'efecte hivernacle a escala municipal, també per fonts i per sectors. Per a seva banda, el servei de mapes de la xarxa d’enllumenat públic municipal identifica els punts de llum d’un municipi, incorporant la perspectiva de gènere a l’urbanisme ja que permet detectar espais insegurs.

El rànquing #50 datasets de millors dades obertes és una selecció de conjunts de dades valorats a partir de criteris d’utilitat i de qualitat (publicació amb metadades, dades actualitzades, disponibles en temps real, periodicitat de publicació, disposició de sèries dades històriques...). S’ha elaborat de manera col·laborativa, a partir d’un repte llançat a les xarxes socials per l’associació Iniciativa Barcelona Open Data, que promou el coneixement i l’ús de les dades obertes al territori de Barcelona.

Podeu veure la presentació del rànquing #50 datasets realitzada al novembre passat a l’estand de la Diputació de Barcelona en el marc del Congrés Smart City per Lourdes Muñoz, directora d’Iniciativa Barcelona Open Data.