La Gerència de Serveis de Comerç considera essencial aportar dades i generar coneixement del sector comercial per posar a disposició de les administracions locals, empreses, comerciants i agents interessats en el desenvolupament del comerç de proximitat de la demarcació de Barcelona.
En aquest sentit, l’Estudi del Clonatge Comercial té com a objectiu principal l’anàlisi sobre la implantació de les activitats econòmiques de serveis als carrers dels municipis de Catalunya amb major densitat comercial. Les dades obtingudes ens han permès comparar i observar l'evolució dels comerços durant els darrers anys, així com conèixer el nivell similitud que s’observa en el eixos comercials de les ciutats catalanes.
La Gerència de Serveis de Comerç, conjuntament amb la xarxa El Perfil de la Ciutat, ha elaborat la segona edició de l’Estudi del Clonatge Comercial a l’any 2020 on es van analitzar 35 eixos comercials triats d'entre 26 municipis de tot Catalunya, prioritàriament de ciutats de més de 50.000 habitants, i la tercera edició a l’any 2021, on s'han analitzat 39 eixos comercials triats d'entre 30 municipis de tot Catalunya.
Afegeix un nou comentari